info Verrassingsronde

‘Op een mooie pinksterdag..’

Doe mee aan de Verrassingsronde!

De pinksterdagen worden extra mooi als je je op 20 mei cultureel, creatief en culinair laat verrassen in drie kerken in de Beemster en in de kerk in Oosthuizen. Op deze pinkstermaandag staat het volgende programma op de rol:

1. 12.00 uur, ontvangst in de doopsgezinde kerk De Vermaning aan de Middenweg. De kerk en het terrein zijn de laatste jaren gerestaureerd. Hier wordt een kleine lunch geserveerd en er wordt verteld over de geschiedenis van de kerk met een slag naar het heden.
  2. 13.30 uur, hartelijk welkom in de Grote Kerk in Oosthuizen voor koffie, thee en iets lekkers. Er is een tentoonstelling van quilts en er wordt gespeeld op het oudste orgel van Nederland. In een korte voordracht worden de bijzonderheden van dit kerkgebouw aan de rand van de Beemster naar voren gehaald.
  3. 14.45 uur, start programma in de Keyserkerk in Middenbeemster. Het oudste gebouw in de polder vierde vorig jaar het 400-jarig bestaan en ook hier werd gerestaureerd en gerenoveerd. Een nieuwe trap naar de toren maakt de Keyserklim mogelijk. Na de koffie, thee en bonbons loop je een rondje in en om de kerk.
  4. 16.00 uur, de laatste ontvangst is in de r.k. kerk in Westbeemster. In de sacristie uitleg over priesterkleding, de kazuifels. In het Koetshuis worden wijn, fris en Beemsterkaas geserveerd. De middag sluit om 17.00 uur.

Deelname gaat als volgt:

Voor 12 mei aanmelden bij P. Leek 0299-690233; Aaltje Stolp 0299-863325; Pieter Boonstra 0299-681941 of info@grotekerk-oosthuizen.nl Gelijktijdig maak je €12,50 p.p. over naar het kerkelijk bureau van de Protestantse gemeente Beemster o.v.v. Verrassingsronde NL33 RABO 0342301403 Let wel: Vol = Vol

Het wordt een hele mooie pinksterdag!

www.beemsterkerk.nl